Ford's Sustainability and Financial Report 2023 gepubliceerd

Mechanisch sper-differentieel in Transit en Transit Custom Trail zorgt voor extra tractie onder moeilijke omstandigheden. Duurzaam dankzij efficiënte, geëlektrificeerde 2.0-liter EcoBlue-dieselmotor.
“De Transit Trail-uitvoering laat zien hoe veelzijdig de Transit is”, vertelt Hans Schep, general manager Commercial Vehicles van Ford Europa. “Hij is speciaal ontwikkeld voor bedrijven met activiteiten op uitdagende terreinen.”
Het Electronic Stability Control-systeem van de bedrijfswagens is opnieuw gekalibreerd voor een optimale samenwerking met het mLSD. Dezelfde techniek om de tractie te optimaliseren en de wegligging te verbeteren, is al eerder toegepast in Ford Performance-modellen als de Focus RS, de Focus ST en de Fiesta ST. De techniek heeft geen nadelige invloed op het brandstofverbruik en de CO2-emissie.
Het interieur van de Trail-uitvoering is extra rijk uitgerust, met standaard lederen stoelbekleding voor extra luxe, duurzaamheid en makkelijk schoonmaken. Ook airconditioning en een verwarmde Quickclear-voorruit – zodat deze bij vrieskou snel ontdooit – behoren tot de standaarduitrusting, net als elektrisch inklapbare buitenspiegels en automatische verlichting.
Het maximaal toelaatbare totaalgewicht is 3.000 kg voor de Transit Custom en 3.500 kg voor de Transit. De Transit Custom Trail wordt leverbaar als lange wielbasis met een laadvolume tot wel 6,8 m³. De Transit Trail wordt leverbaar als L3 met een wielbasis van 3.750 mm en een maximaal laadvolume van 11,5 m³.
De Ford Transit Trail en Transit Custom Trail worden aangedreven door Fords geavanceerde 2.0-liter EcoBlue-dieselmotor met een vermogen van 130 pk en 360 Nm koppel.
Bovendien wordt de Transit Trail leverbaar met een efficiënte geëlektrificeerde aandrijflijn. Deze, in zijn segment unieke, 2.0-liter EcoBlue Hybrid wint tijdens het remmen en vertragen energie terug en slaat deze op in een 48-volts accupakket. Die energie wordt weer gebruikt om de verbrandingsmotor te ontlasten en het brandstofverbruik te verlagen.
CO2-emissie vanaf (g/km, WLTP (NEDC)) en Brandstofverbruik vanaf (l/100 km WLTP (NEDC))
De vermelde verbruiks- en emissiecijfers zijn gebaseerd op de huidige van toepassing zijnde tekst van de EU Verordening (EC) 715/2007 en (EU) 2017/1151. De World Harmonised Light Vehicle Test Procedure (WLTP) vervangt per 1 juli 2020 de New European Drive Cycle (NEDC). De toegepaste standaard testprocedure maakt vergelijking mogelijk van verschillende modellen. De WLTP-cijfers zijn teruggerekend naar NEDC-cijfers – dat kan verschillen opleveren met eerder vastgestelde NEDC-cijfers, doordat elementen van de tests zijn gewijzigd.